دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز

مرکز آموزشی درمانی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

emam
سرمایه گذای برای تولید
06 آبان 1404 سایت قدیم English
bg

نام واحد : فناوری اطلاعات و ارتباطات ( IT )

مسئول واحد :  سرکار خانم مهندس فاطمه بایندور

مدرک تحصیلی : کارشناسی مهندسی کامپیوتر - کارشناسی ارشد فلسفه

تلفن داخلی : 128     آدرس پست الکترونیک : F.Bayandor@abzums.ac.ir

 

پرسنل زیر مجموعه : جناب آقای مهندس رامین کریمی 

تلفن داخلی : 272            آدرس پست الکترونیک : r.karimi@abzums.ac.ir

عملکرد واحد :

 راه اندازی ، نظارت و پشتیبانی کلیه امورات مربوط به فرایند های نرم افزار ، سخت افزار ، شبکه ، HIS ، پرتال و سامانه ها

 

شرح وظایف واحد در حوزه های گوناگون :

حوزه نرم افزار

مطالعه، طراحی و پیاده سازی نرم افزار های کاربردی.

 نصب، راه اندازی و آموزش کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای پیاده سازی شده.

 ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری و رفع اشکال و به روز رسانی برنامه های نرم افزاری در دست اجرا.

 نظارت بر طراحی و اجرای نرم افزار های طرا حی شده و همکاری با طراحان طرف قرارداد به منظور حصول اطمینان از اجرای صحیح مفاد قراردادهای منعقده.

بررسی نیازهای نرم افزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و ارائه نظارت مشورتی برای خرید یا سفارش خرید آنها.

تهیه و حفظ و نگهداری مستندات نرم افزارهای طراحی یا خریداری شده به منظور مراقبت و پشتیبانی بهتر از سیستمهای در دست اجراء.

نظارت بر پشتیبان گیری دوره ای از داده های مهم مربوط به نرم افزارها.

نیازسنجی نرم افزارهای تحت شبکه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مدیریت فناوری و ارائه مشاوره های لازم دراین خصوص به مرکز در جهت تهیه ، آماده سازی و ارتقاء نرم افزارهای مورد نیاز.

رفع آلودگیهای ویروسی بوجود آمده در کامپیوترهای اداری.

 

اتوماسیون اداری

اعطای کارتابل مکاتبات اداری به سمت های موجود در مرکز

ایجاد و نظارت یوزرهای سامانه کارکنان

تعریف افراد جهت اعطای دسترسی درخواست کالا و گردش انبار در سامانه کارکنان

چک و نظارت تخلیه تایمکس پرسنل

پشتیبانی و رفع اشکالات موجود در سامانه های اداری و کارکنان

 

HIS

نگهداشت و نظارت مستمر سیستم اطلاعات بیمارستانی 

آموزش جمعی و انفرادی پرسنل بیمارستان

پیاده سازی و اجرای دستورالعمل های وزارت متبوع در پیکربندی

مرتفع کردن خطاها و اشکالات موجود

ساخت و تحویل گزارشات درخواستی واحد ها

نظارت و پایش بانکهای اطلاعاتی موجود

دریافت آخرین آپدیت از شرکت پشتیبان

اعلام گزارش خرابی و نقص به شرکت پشتیبان و پی گیری رفع آن از طریق مدیر پشتیبانی شرکت

تهیه نسخه پشتیبان از دیتا بانک های HIS به صورت دوره ای و مستمر

 

حوزه پورتال

طراحی و پیاده سازی Web Site برای تمام بخشهای حوزه با در نظر داشتن استانداردهای تعریف شده از سوی مدیریت فناوری اطلاعات.

بروزرسانی صفحات وب سایت.

نظارت و کنترل محتوای صفحات با رعایت سلسله مراتب اداری در مطالب ارائه شده برای Website.

 

حوزه شبکه

راه اندازی سرور های مورد نیاز واحد.

تامین امنیت شبکه بیمارستان و جلوگیری از نفوذ و  هکینگ.

پشتیبانی شامل رفع مشکلات احتمالی سرور و تهیه نسخ پشتیبان.

ارتقا سرورهای محلی به منظور بهینه سازی ارائه سرویس به کاربران.

اقدام در جهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه، بنا به نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآیندهای موجود.

حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها.

 

حوزه سخت افزار

بررسی نیازهای سخت افزاری مورد نیاز واحدها و تشخیص و تعیین چگونگی رفع نیازها با استفاده از امکانات موجود و ارائه نظارت کارشناسی برای خرید یا سفارش خرید آنها.

نصب و راه اندازی سخت افزار مورد نیاز کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای طراحی شده.

ارائه خدمات پشتیبانی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات و وسایل سخت افزاری به طور مستقیم از خدمات متمرکز و یاخدمات فنی خارج از بیمارستان.

تهیه بر چسب و شناسنامه فنی سخت افزار جهت کلیه سیستم ها و تشکیل پرونده جهت دسترسی سریع.

سرویس دوره ای سخت افزار حوزه طبق فرآیند مربوطه.

رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستم عامل و درایوها

 

آموزش

مشارکت در برگزاری برنامه های آموزشی مدیریت IT.

شرکت فعال در برنامه های آموزشی مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه.

آموزش موردی کاربران و تهیه جزوات آموزشی مورد نیاز. 

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: