یکی از وظایف مهم مدیران در سازمانها شناسایی استعدادهای بالقوه کارکنان ،شایسته سالاری ،توانمند سازی آنان و فراهم نمودن زمینه های رشد وشکوفایی آنان است.که زمینه تحقق هدف مهم واساسی ارتقای بهره وری را نیز فراهم می کند وبه عبارت دیگرشناخت مسائل انگیزشی کارکنان جهت بهبود عملکرد و افزایش بهره وری سازمان بسیار حائز اهمیت است، همچنین کسب چنین شناختی می تواند به بهبود کاربرد منابع انسانی سازمانی کمک کندودر جلوگیری از مقاومت کارکنان در مقابل تغییرات ،کاهش محدودیت در بازده کارکنان کمک نماید وبه یک سازمان سودآور منتهی شود.
و در راستای اهداف فوق شناسایی کارکنانی که به هر دلیل از انجام شرح وظایف خود سرباز زده و قصور وکوتاهی محرز در عملکردشان به چشم می خورد که منجر به کاهش رضایتمندی مراجعین، قصور پرستاری به دلیل کاهش کیفیت خدمات ارائه شده و همچنین کاهش رضایتمندی همکاران و مسئولین مافوق میگردد باید به نحو مقتضی حدود انتظاراتشان مجدد بازبینی وبه ایشان اطلاع رسانی شود و در صورت تکرار مقصور و کوتاهی مراحل تنبیه برایشان در نظر گرفته می شود.
لازم به ذکر است که مسئولین محترم باید ابزار سنجش (چک لیستها) را طبق استاندارها طراحی نموده و براساس آن پرسنل رامورد سنجش و ارزیابی قرار گیرند.
اقدماتی که انجام آنها منجر به تشویق پرسنل می گردد، شامل:
- ورود و خروج به موقع
- فرم مصوب و پوشش مناسب و رعایت حجاب و شئونات اسلامی
- رعایت ساسله مراتب اداری
- انعطاف پذیری و انتقاد پذیری
- تحویل وتحول بالینی صحیح
- رعایت احترام به همکاران
- برقراری ارتباط موثر و مناسب با همراهان و رضایتمندی
- پذیریش صحیح و ارزیابی اولیه به موقع و مناسب بیمار
- اجرای دستورات پزشک و ارائه خدمات پرستاری صحیح طبق استاندارد
- ارائه آموزش های لازم بدو ورود، حین بستری، زمان ترخیص
- رعایت اصول احتیاطات استاندارد و کنترل عفونت
- شرکت مستمر درجلسات درون بخشی و کارگاههای آموزشی
- سرعت عمل مناسب در انجام وظایف محوله
- همکاری مناسب با همکاران، سوپروایزر در صورت نیاز و برحسب صلاحدید
- استمرار در محافظت از تجهیزات و وسایل موجود در بخش و نگهداشت تجهیزات
- استمرار در صرفه جویی و اصول صحیح استفاده ازاقلام مصرفی همکاری و مشارکت در کاهش کسورات
- در دسترس بودن در ساعات غیر موظف
- داشتن روحیه انتقاد پذیری از مافوق وزیر مجموعه
- رعایت فرایندهاو استاندارهای مراقبتی و درمانی
- مشارکت در امر آموزش و توانمند سازی
گام های تشویق پرسنل:
- پرسنل فعال درهرماه شناسایی و پس از کسب امتیاز لازم در بردهای بیمارستان از طرف دفترپرستاری اعلام می گردند
- در صورت ارائه عملکرد ویژه در شیفت که منجربه اقدام مورد تقدیر گردیده برحسب صلاحدید 10-20 ساعت اضافه کاری به آنان تعلق می یابد.
- هر 2ماه پرسنلی که عملکرد آنان به تایید مسئولین بخش ها و سوپروایزرین برسد از off تشویقی برخوردار می گردند.
- هر 3 ماه پرسنلی که بیشترین امتیاز تشویق را کسب نموده باشند و مسئولین بخش و سوپروایزرین تایید نمایند تشویق کتبی با درج در پرونده دریافت می نمایند.
- هر پرسنلی که در پایان 6 ماه در ارزشیابی بالاترین نمره را کسب نمایند و در ارزیابیها نیز به طور مستمر عملکرد مناسب داشته باشند جهت دریافت تقدیر نامه از مقام بالاتر به دفتر پرستاری دانشگاه معرفی می گردند.
- پرسنلی که در ارزشیابی 6 ماه اول سال بالاترین نمره را داشته باشند، نمره ارزشیابی سال قبل آنها نیز بالاتر از 90 باشد جهت روز پرستار به عنوان پرستار نمونه یا فعال به دانشگاه معرفی می گردند.(درصورت عدم تکرار)
گام های تنبیه پرسنل:
- عدم رعایت برنامه درخواستی به مدت 1تا 3 ماه
- تغییر در شیفت ها برحسب صلاحدید در راستای افزایش توانمندی و ایجاد فرصت های ارتقاء
- معرفی به دفتر پرستاری بیمارستان و مذاکره شفاهی مترون با پرسنل
- کاهش نمره مبتنی برعملکرد پرسنل
- تذکر کتبی با درج در پرونده
- در صورت تکرار قصور و سهل انگاری ها معرفی به تخلفات اداری دانشگاه
- در صورت تکرار قصور و سهل انگاریها اخذ تعهد خدمتی کتبی
- درخواست لغو قرارداد یا پیمان نامبرده طبق قانون ومقررات اداری
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: